Osvježavanje zraka, poznato i kao mirisni dekor, dio je senzornog ili neuro-marketinga. Uz osjete vida, sluha i dodira, osjet mirisa je najvažniji osjet koji oblikuje našu stvarnost, osjet koji utječe na naš doživljaj stvari i okoline i koji oblikuje naše emocije i sjećanja. Mirisni marketing i perfumiranje okoliša dva su najmoćnija i najnaprednija alata kojima možete “probuditi” najdublje emocije potrošača. Omogućuju vam da izravno stimulirate limbički sustav ljudi koji percipiraju mirise i parfeme, aktivirajući ne samo svoje izbore u odnosu na ponuđeni proizvod ili uslugu, već i intimniji prag koji utječe na najskrivenije sjećanje: takozvana “olfaktorska memorija“.
Razlika između mirisnog marketinga i parfumiranja okoliša je sljedeća:
– Marketing mirisa (scent marketing): jedan na jedan odnos između proizvoda i potrošača
– Osvježavanje zraka (perfumiranje okoliša): odnos ‘okoliša prema korisniku’. Stoga je izraz ‘mirisni dekor’ najprikladniji jer se miris percipira kao sastavni dio okruženja u kojem se nalazite
Istraživanja iz neuromarketinga pokazala su kako je 75% emocija uzrokovano mirisom. Marketing se u većini medijskih sadržaja fokusira na vid ili zvuk. Ipak, prilikom prezentacije proizvoda često su zvuk i miris puno učinkovitiji nego vizuali. Također, vizualne slike jasnije se raspoznaju i pamte ako ih se upari s još jednim osjetilom. Višeosjetilnim iskustvom naziva se upravo ta komunikacija s kupcem preko dva ili više osjetila…Mirisi se pohranjuju u mozak prema našim sjećanjima i iskustvima. Podsjećaju nas na određeni trenutak, osjećaj, osobu, vrijeme, posebnu atmosferu. Širenje mirisa u prostore ima različite ciljeve. Istraživanje nobelovaca Richarda Axela i Linde Buck (koji su Nobelovu nagradu dobili za otkrića u organizaciji olfaktivnog sustava) pokazuju kako je njuh naš „najemocionalniji” osjet. Ljudi mogu zapamtiti oko 10.000 raznih mirisa koji mogu pokrenuti sjećanja koja sežu skroz u doba najranijeg djetinjstva.
Mirisi koji se emitiraju u okoliš mogu se koristiti za opuštanje kupaca, poticanje osjeta koji ih čine aktivnijima, olakšavanje prodajnih procesa, stvaranje ugodnije radne atmosfere, stvaranje opuštajuće atmosfere za odmor, stvaranje vlastitog prepoznatiljivog olfaktivnog (mirisnog) logotipa. Upravo zbog ovih razloga mnoge kompanije sve češće koriste miris kako bi obilježile svoje trgovine ili proizvod, i na taj ga način snažno emocionalno povezale s klijentelom. Kompanije kao što su Apple, M&M, Holiday Inn, Nike, Singapore Airlines i mnoge druge već godinama koriste ova saznanja i alate kako bi utjecale na vjernost i odluke svojih kupaca i klijenata.
Mirisi su “dojmovi” koji izazivaju emocije, prate naš duh širokim obzorjima, prvi su odjevni predmeti koji se nose na koži, oni govore o nama, omogućuju nam interakciju s drugima, otvaraju vrata znanja ostavljajući otisak u vremenu koji “miriše o nama” . Miris ima uvjerljiviju moć od riječi, nastupa, emocija i volje.
OuelLiDelNaso se od 90-ih godina bavi problematikom mirisa u radnim prostorima, prostorima za rekreaciju, poslovnim i u svim ostalim prostorima gdje je potrebno uklanjanje loših mirisa ili unos parfumiranih mirisa radi stvarnja ugođaja. Kompanija se također bavi istraživanjem i primjenom mirisa u korporativnoj komunikaciji („mirisni marketing“ ili „mirisni logo“).
„Misija našeg mirisnog odjela je stvoriti mirise koji privlače potrošača, favorizirajući emocionalne procese koji jamče sklonost kupnji ili dobrobiti kupca. Specijalizirani smo za mirisni marketing i parfem okoliša. Djelujemo u području marketinga mirisa, senzornog marketinga i mirisa za okoliš, nudeći specijalizirana i visoko sofisticirana i certificirana rješenja. Također se bavimo prodajom, ugradnjom i postavljanjem raspršivača mirisa, profesionalnih parfumera za zaštitu okoliša i tretman zraka.“
Uz osjete vida, sluha i dodira, osjet mirisa je najvažniji osjet koji oblikuje našu stvarnost, osjet koji utječe na naš doživljaj stvari i okoline i koji oblikuje naše emocije i sjećanja.
„Osjećaj mirisa izaziva u našoj psihi sjećanje koje ostaje neizbrisivo s nama. Osjećaj mirisa daje nam priliku da prepoznamo stvari, iako ih ne vidimo ili ne dodirujemo, već da uhvatimo njihovu suštinu i da ih ne zaboravimo. Više nego u foto albumu, više nego u ladici sjećanja, naša je priča uspomena na mirise.“
„Emocionalno traženje osjećaja mirisa i raspršivanje parfema u okoliš mogu značajno doprinijeti povećanju vjernosti vaših klijenata, jačanju sjećanja na vašu robnu marku i poboljšanju vašeg okruženja.“
Marketing mirisa je poseban dio senzorskog marketinga, koji je jedan od tradicionalnijih grana marketinga.
Pomoću uređaja kreiramo mirisne akcije koje mogu privući pažnju potrošača, kada želimo, na odabranom mjestu i uz ciljano trajanje, kako bi se kod potrošača stvorilo iznenađenje i podsjetilo na proizvod / brand. Mirisni marketing gradi podsvjesnu vezu između proizvoda i potrošača.
Za ovaj oblik marketinga QuelLiDelNaso je razvio dvije vrste uređaja, ovisno o ciljanoj namjeni i mjestu provođenja marketinških aktivnosti. To su uređaji BookLL i Multisens.
Ovi senzorski uređaji su ono najbolje što današnja tehnologija mirisnog marketinga nudi.